Pokemon GO: Εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων

PokeStop ή PokeGym επί πληρωμή. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις.

Παγκόσμια τρέλα έχει ήδη προκαλέσει το νέο παιχνίδι Pokemon Go και αδιαμφισβήτητα αποτελεί μία από τις πιο πετυχημένες κυκλοφορίες που έχουν σημειωθεί ποτέ σε φορητές συσκευές. Καθώς η τρέλα του Go σαρώνει τον πλανήτη, αρκετές επιχειρήσεις επιθυμούν να μετατρέψουν  τους  χώρους τους σε PokeStops ή PokeGym, ενώ μπορεί να αποτελέσει εργαλείο marketing και προσέλκυσης πελατών για τις επιχειρήσεις.

Πάντως η Niantic, που έχει αναπτύξει την εφαρμογή, τρίβει τα χέρια της από ικανοποίηση για την παγκόσμια ανταπόκριση που έχει η εν λόγω εφαρμογή και πλέον ψάχνει επιπλέον τρόπους για να κεφαλοποιήσει αυτή την επιτυχία.

Μάλιστα, σε συνέντευξη του στους Financial Times, ο CEO της Niantic, John Hanke, ανέφερε τα πλάνα της εταιρίας σχετικά με την παραχώρηση δυνατότητας στις επιχειρήσεις επί πληρωμή να επιλέγεται η τοποθεσία τους ως Poke Stops. Μέχρι στιγμής , πάντως, δεν έχουν δοθεί περισσότερα στοιχεία για το πότε αναμένεται να αρχίσουν τα λεγόμενα «sponsored locations».

 

VR Vs AR
Όλοι είναι γνώστες του Virtual Reality, ότι αποτελεί το μέλλον και πως φέρνει σε επαφή ανθρώπους με μοναδικό τρόπο εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις, ενώ προσφέρει μοναδικές εμπειρίες διασκέδασης με διαδραστικά  παιχνίδια. Λίγοι, όμως, είναι αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με τον όρο Augmented Reality (AR).

Εδώ είναι που το Pokemon GO μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε πως το AR είναι το παρόν, καθώς η τεχνολογία είναι ώριμη, οι εμπορικές εφαρμογές πολύ ρεαλιστικές, και το entry barrier για να επενδύσει κανείς σε αυτό είτε ως εταιρία, είτε ως απλός end user είναι πολύ πολύ μικρότερο απ’ ότι για το VR.

Το VR απαιτεί απομόνωση σε συγκεκριμένο χώρο και απαιτεί να έχεις κάποιου είδους headset. Αυτό από μόνο του είναι πολύ περιοριστικό. Για τις εφαρμογές AR το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα smartphone.

Εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων
Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν με πολλαπλούς τρόπους από το Pokemon GO, εκμεταλλευόμενες τα features του παιχνιδιού:

–    Τα PokeStops είναι σημεία ενδιαφέροντος τα οποία υπάρχουν σε πολλά σημεία στον χάρτη, και στα οποία όταν βρεθεί ο παίκτης μπορεί να βρει virtual αντικείμενα που τον βοηθάνε στο παιχνίδι.

–    Τα PokeGyms είναι αντίστοιχες τοποθεσίες στις οποίες μπορούν οι παίκτες να εκπαιδεύσουν τα Pokemon τους, να μονομαχήσουν μεταξύ τους και να κερδίσουν ανταμοιβές.

Μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να γίνεται σε αυτές τις περιοχές… Κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες τυχαίνει να βρίσκονται κοντά σε τέτοια σημεία, έχουν ήδη δει πολύ μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητάς του από παίκτες Pokemon GO.

Το επόμενο βήμα είναι πως θα μπορεί μια επιχείρηση να γίνεται PokeStop ή PokeGym επί πληρωμή, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η επισκεψιμότητα. Μάλιστα το μοντέλο θα είναι αντίστοιχο με αυτό της PPC διαφήμισης αφού η πληρωμή θα γίνεται ανά επίσκεψη.

Μέχρι να υιοθετηθούν και οι εξαγγελίες της Niantic, οι επιχειρηματίες μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητα της εφαρμογής, και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες στα μαγαζιά τους, αγοράζοντας «Lures» και τοποθετώντας τα κοντά στο μαγαζί τους. Τα lures είναι «δολώματα» τα οποία προσελκύουν Pokemons για 30 λεπτά, και συνεπώς προσελκύουν αντίστοιχα  και «κυνηγούς» Pokemon.

Στις ΗΠΑ, πάντως, οι επιχειρήσεις αξιοποιούν στο έπακρο αυτές τις δυνατότητες, αναρτώντας πινακίδες έξω από τα καταστήματα τους, προσφέροντας εκπτωτικά κουπόνια στους «κυνηγούς» Pokemon. Όσες επιχειρήσεις έκαναν χρήση των δυνατοτήτων που παρέχει η εφαρμογή είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται.